Hyvitys- ja palautuskäytäntö

Palautus- ja hyvityskäytäntö

1. Yleiskatsaus

Sinulla on 14 päivää aikaa perua kauppa ja palauttaa tuote siitä päivästä lukien, kun vastaanotit tilauksen. Jos 14 päivää on kulunut, emme voi tarjota täyttä hyvitystä tai vaihtoa.

Huomioi ennen tilaamista:

  • Palautus ei ole ilmainen. Asiakas maksaa kaikki todelliset ja välittömät lähetys- ja pakkauskulut sekä myyjältä kuluttajalle että kuluttajalta myyjälle.
  • Mikäli tilausta ei noudeta eikä peruuttamisilmoitusta tehdä, veloitamme lisäksi käsittelykulut (ks. kohta 11).

2. Palautuksen edellytykset

  • Tuotteen on oltava käyttämätön, alkuperäisessä kunnossa ja alkuperäispakkauksessa.
  • Tarvitsemme ostonkuitin tai muun tositeen.

3. Ei-palautettavat tuotteet

Seuraavia tuotteita ei voi palauttaa:

  • Räätälöidyt 3D-tulosteet ja -mallinnuspalvelut, jos valmistus on aloitettu kuluttajan pyynnöstä.
  • Digitaaliset ladattavat tiedostot (esim. STL-mallit).
  • Lahjakortit.
  • Hygienia- ja terveystuotteet, vaaralliset aineet sekä helposti syttyvät nesteet tai kaasut.
  • Selvästi käytetyt tuotteet

4. Osittaiset hyvitykset

Osittainen hyvitys voidaan myöntää, jos

  • pakkaus on avattu (esim. CD/DVD ym.),
  • tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa, on vahingoittunut tai siitä puuttuu osia syystä, joka ei johdu meistä,
  • palautus tehdään yli 14 päivää toimituksen jälkeen.

5. Hyvitysten käsittely

Kun palautuksesi on vastaanotettu ja tarkastettu, lähetämme sähköpostitse vahvistuksen sekä tiedon hyvityksen hyväksymisestä tai hylkäämisestä.

  • Hyväksytty hyvitys palautetaan automaattisesti alkuperäiselle maksutavallesi tietyn ajan kuluessa.
  • Palautuskustannukset (lähetys + pakkaus) vähennetään hyvityssummasta.

6. Myöhästyneet tai puuttuvat hyvitykset

  1. Tarkista ensin pankkitilisi.
  2. Ota yhteys korttiyhtiöösi – hyvityksen kirjautuminen voi kestää.
  3. Ota yhteys pankkiisi – käsittelyssä voi olla viive.
    Jos et ole näiden jälkeen saanut hyvitystä, ota yhteyttä: asiakaspalvelu@3dmallit.fi

7. Alennustuotteet

Hyvitys koskee vain normaalihintaisia tuotteita; alennustuotteita ei hyvitetä.

8. Vaihdot

Vaihdoamme tuotteita vain, jos ne ovat viallisia tai vahingoittuneet kuljetuksessa. Ota yhteyttä {sähköposti} ja lähetä tuote osoitteeseen {postiosoite}.

9. Lahjat

  • Jos tuote oli merkitty lahjaksi ja lähetettiin suoraan sinulle, saat palautusarvon lahjakorttina.
  • Muussa tapauksessa hyvitys palautetaan lahjan ostajalle.

10. Palautuslähetykset

Palautuksissa ota ensin yhteyttä meihin palautusta varten.

  • Asiakas vastaa kaikista palautuksen lähetys- ja pakkauskuluista.
  • Suosittelemme seurantapalvelua tai vakuutettua lähetystä; emme takaa palautuspakettien saapumista.
  • Lähetyskuluja ei palauteta. Palautuksen kustannukset vähennetään mahdollisesta hyvityksestä.

11. Noutamattomat lähetykset ja käsittelykulut

Jos tilausta ei noudeta eikä kirjallista peruuttamisilmoitusta tehdä, veloitamme:

  • todelliset toimituskulut molempiin suuntiin sekä
  • 5€ käsittelymaksun varastoinnista ja hallinnasta.

12. Tarvitsetko apua?

Kysymyksiä palautuksista tai hyvityksistä? Ota yhteyttä: asiakaspalvelu@3dmallit.fi